ضرورت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در عسگران

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. ضرورت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در عسگران

ضرورت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در عسگران

به گزارش ایرنا، علی محمدی کیا روز سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی احداث مدرسه در شهرک مسکن مهر “بهارستان” شهر تیران افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان تاکنون فقط برای شهر تیران پیش بینی شده است و امکان ثبت نام و تقاضا برای این طرح در دیگر شهرهای شهرستان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: تقاضا برای مسکن در شهرهای رضوانشهر و عسگران وجود دارد اما زمین و تمهیدات لازم برای آن فراهم نیست.

وی خاطرنشان کرد: هفت هکتار زمین برای این اقدام در شهر رضوانشهر مورد تصویب کمیسیون‌های استانی قرار گرفته و موافقت سازمان ملی زمین برای اختصاص آن بمنظور احداث مسکن نیاز است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: در عسگران واقع در بخش کروَن، زمین دولتی در مجاورت شهر وجود ندارد بهمین دلیل خرید زمین‌های ملکی مردم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار نفر از مردم شهرستان تیران و کرون در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای مسکن ثبت کرده اند، خاطرنشان کرد: شماری از آنها در بخش کرون و شهر رضوانشهر هستند و با تامین زمین و احداث خانه، نیاز آن‌ها در محل سکونت خود تامین خواهد شد.

محمدی کیا از مدیران دستگاه های خدمات‌رسان خواست تا در انجام وظیفه خود برای احداث مسکن به دنبال رفع تکلیف نباشند و با روحیه جهادی و تخصصی به رفع نیاز مسکن شهرستان کمک کنند.

وی احداث کلانتری، مسجد و مدرسه در شهرک های مسکن مهر و اقدام ملی را ضروری خواند و افزود: نیازهای روبنایی این شهرک‌ها برای آسایش و زندگی بهتر مردم فراهم شود.

رییس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون نیز در این مراسم با اشاره به وجود سه شهرک مسکن مهر با ظرفیت هزار خانه در این شهرستان گفت: کلنگ‌زنی مسجد و ساخت مدرسه با تامین اعتبار بیش از ۳۰ درصد آن توسط راه و شهرسازی آغاز شده است و برای احداث کلانتری در انتظار امضای تفاهم‌نامه و همکاری نیروی انتظامی استان اصفهان بمنظور آغاز عملیات احداث هستیم.

سعید کاشفی با بیان اینکه مدرسه ۹ کلاسه در شهرک بهارستان تیران در زمینی به وسعت بیش از پنج هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال تا یک سال آینده احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: یک سوم هزینه آن تعهد راه و شهرسازی است و بقیه آن توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس انجام می شود.

وی درباره اجرای طرح اقدام ملی مسکن دولت دوازدهم گفت: پیش بینی احداث ۳۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن صورت گرفته است که احداث ۱۴۶ باب آن آغاز شد.

رییس راه و شهرسازی تیران و کرون خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن نیز پس از پایش اطلاعات متقاضیان آغاز و متناسب با دستورالعمل اجرایی انجام می‌شود.

شهرستان تیران و کرون با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان است.

فهرست