برگزاری مراسم ۱۳ آبان در عسگران

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آئین های اجتمایی
  4. chevron_right
  5. برگزاری مراسم ۱۳ آبان در عسگران

🔻مراسم پرشور و باشکوه گرامیداشت و راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، صبح امروز در عسگران همزمان با سراسر کشور با شعار ” نظم نو جهانی، با نسل آرمانی، برگزار شد.

🔻 به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر عسگران ؛ این مراسم روز شنبه ساعت ۹ صبح با حضور گسترده دانش‌آموزان، معلمان، مسئولین محلی ، امام جمعه و بخشدار کرون ، شهردار، اعضای شورا ، کارکنان شهرداری عسگران و راهپیمایان از گلزار شهدای عسگران تا یادمان شهدای گمنام برگزار شد.

🔻 جمعی از دانش‌آموزان در این راهپیمایی پلاکاردهایی با مضامین مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا، ۱۳ آبان یوم الله و جانم فدای رهبر در دست داشتند.

🔻 این راهپیمایی دانش آموزی پس از طی مسیر از بلوار شورا و بلوار امام تا مسجد صاحب الزمان ادامه داشت و با آتش زدن پرچم‌های آمریکا و اسراییل و قرائت قطعنامه به پایان رسید.

🔻 روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز “مبارزه با استکبار” نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

🔻 ۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور ۲ رویداد مهم دیگر شامل؛ “تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳” و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی است و به همین دلیل “روز دانش‌آموز” نام گرفت و هرسال تظاهرات ضد اسکتباری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

فهرست