سفر استاندار اصفهان به شهرستان تیران و کرون

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. سفر استاندار اصفهان به شهرستان تیران و کرون

در پی سفرهای شهرستانی استاندار اصفهان جناب آقای سید رضا مرتضوی به همراه معاونین و مدیران کل استانی، شهر عسگران نیز موزد بازدید قرار گرفت.

برنامه سفر با ادای احترام به مقام شامخ شهدا و رحوم آیت الله امامی(ره) و دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی آغاز و از وضعیت مسکن محرومین و نقاط پرحادثه جاده ای بازدید شد.

در سفر به این شهرستان؛

افتتاح مرکز پرورش بوقلمون در روستای حسن آباد واقع در بخش مرکزی با حضور استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان انجام شد.

دیدار با مردم و رسیدگی به تقاضا ۱۲۰ نفر از مردم این شهرستان در بخش مرکزی و بخش کرون با حضور استاندار، معاونین و مدیران کل ادارات خدمات رسان استان اصفهان از دیگر برنامه های این سفر بود.

بررسی ۴۰ پرونده اقتصادی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

معاون اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان با محوریت موضوعات اقتصادی تیران و کرون گفت: وضعیت ۴۰ پرونده و تقاضا فعالان اقتصادی و تولیدی این شهرستان بررسی شد و با قول مساعد مدیران کل استانی شاهد نتایج ارزشمندی در آینده خواهیم بود.

«امیررضا نقش» در خصوص موضوعات مطرح شده در این پرونده ها گفت: فرصت دهی برای پرداخت اقساط وام، توسعه زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی و تامین آب و برق و گاز برای واحدهای تولیدی از مهمترین درخواست های مطرح شده بود.

وی ادامه داد: بانک های عامل در خصوص بازپرداخت بدهی هیا شرکت های صنعتی به دلیل شرایط خاص اقتصادی موافقت کردند تا در یک بازه زمانی مشخص این چالش ها رفع شود.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برخی از تقاضاها مثل توسعه صنایع آلاینده مغایر با آمایش سرزمینی و اصول زیست محیطی بوده خاطرنشان کرد: این موارد از دستور کار خارج شد.

*کمک به رفع دغدغه های حوزه راه، مسکن و بهداشت و درمان

سرپرست فرمانداری تیران و کرون با اشاره به وجود نقاط پرحادثه در این شهرستان اذعان داشت: این موضوع باعث افزایش تصادفات و تلافات ناشی از حوادث ترافیکی شده است.

«علی محمدی کیا« با اشاره به اجرای طرح جهش تولید مسکن گفت: عدم وجود زمین در شهرهای رضوانشهر و عسگران مانع از اجرای این طرح برای مردم شده است.

وی ادامه داد: الحاق زمین از شهرک شهید باهنر تا شهرک بوستان در تیران برای اجرای طرح های مسکن سازی لازم بوده که برای این موضوع همکاری در بازنگری طرح تفضیلی و جامع نیز لازم است.

سرپرست فرمانداری تیران و کرون کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این شهرستان را چالشی بزرگ در ارائه خدمت به مردم و مسافران و مردم گذری از این منطقه اعلام کرد.

*کمک به تامین درآمد پایدار مردم در سفرهای شهرستانی

استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران به دستاوردها و برنامه های سفر اشاره کرد و اظهارداشت: کمک به تامین درآمد پایدار مردم در سفرهای شهرستانی دنبال می شود.

«سید رضا مرتضوی« افزود: این موضوع با حمایت از بنگاه های کوچک اقتصادی و کسب و کارهای جدید و خرد محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: مصوبات شورای اداری با پیگیری فرمانداران به سرانجام خواهد رسید.

استاندار اصفهان در نشست با فعالان اجتماعی هم خواستار امیدآفرینی توسط فعالان اجتماعی و نخبگان شد و گفت: سیاه نمایی مشکلات چالش های زیادی را در جامعه ایجاد می کند.

وی همکاری رسانه ها، مردم و فعالان اجتماعی در مبارزه با رانت خواری را مهم بیان کرد و افزود: چنین اقدامی مانع از بروز آسیب های اجتماعی و ناامیدی خواهد شد.

استاندار اصفهان از نخبگان خواست تا راهکارهای عملیاتی و قابل اجرا برای رفع چالش های اجتماعی به مسئولان امر ارائه دهند.

فهرست